Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності - для чого?
Скільки вже було написано про кросовер Suzuki Vitara - але знову знайшлася тема для розмови. На цей раз причиною є невелика приставка до назви Hybrid. Приставка невелика, але важлива - як вплине додавання гібридної технології до характеру та технічних показників автомобіля Suzuki Vitara? Зараз розповім - у форматі «ТОП-5 запитань та відповідей».
Гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється від звичайних?
Хіба що парою деталей. Реально парою. Звичайно, це позначення-напис «Hybrid» на кришці багажника: логічно та очікувано. Але є ще одна відмінність - світлодіодні фари з іншим внутрішнім наповненням. Якщо звичайні версії Suzuki Vitara мають фари з округлими лінзами та декоративними кільцями, то гібридна версія отримала фари з горизонтальною лінією-поділом блакитного кольору.
Здається, відмінність незначна. Але коли знаєш, куди дивитись - миттєво пізнаєш гібрид. Молодці дизайнери Suzuki: мінімальними змінами зробили автомобіль Suzuki Vitara Hybrid більш помітним та пізнаваним на тлі інших версій моделі.
Загалом по кузову - кросовер Suzuki Vitara не змінювався вже понад п’ять років; але за час випуску встиг пережити одне масштабне оновлення: передній бампер, малюнок ліхтарів, змінений салон. Гібридна версія додала свій дизайн фар та логотип-позначення на кришці багажника. Це якщо говорити про зміни зовні.
Чи є зміни всередині? Головне покращення салону відбулось під час планового оновлення: почали встановлювати м'яку передню панель, на кермі додали кнопки керування новими системами допомоги водінню, з'явилися прилади з кольоровим РК-дисплеєм.
Так ось - гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється тим, що на цьому самому дисплеї тепер є сторінка зі схемою роботи гібридної системи: розподіл потоків енергії, спрацювання бензинового двигуна або електромотора, заряджання акумулятора. На жаль, але кросовер Suzuki Vitara Hybrid не отримав будь-якого перемикача для керування гібридною системою. Є лише стандартний селектор вибору режимів руху, про що я розповім нижче.
Салон знайомий, багажник теж. У всіх випадках підходить слово «достатньо»: всередині достатньо простору для водія та пасажирів, багажник пропонує достатній об’єм та можливості трансформації. Начебто і нічого особливого, але інженери-проектувальники постаралися на славу - вміло розпорядилися тими можливостями, які вони мали з урахуванням невеликих розмірів автомобіля. Планове оновлення колись подарувало м'яку передню панель та нові прилади, а гібридна версія тепер ще й подарувала додатковий інформаційний екран.
Із зовнішністю та салоном - зрозуміло. А що за гібридна техніка під капотом?
Раніше згадував автомобіль Suzuki Vitara взагалі, а тепер настав час згадати Suzuki Vitara S та Suzuki Ignis зокрема. Тому, що кросовер Suzuki Vitara Hybrid - це поєднання 1,4-літрового турбомотора (з яким вперше знайомилися на прикладі Suzuki Vitara S) та гібридної системи SHVS (з якою вперше знайомилися на прикладі Suzuki Ignis).
Отже, основою виступає бензиновий двигун K14D BoosterJet: турбіна, безпосереднє упорскування палива, регулювання фаз газорозподілу. І ось йому додали систему SHVS - фактично це «м'який гібрид» (Mild Hybrid). Тут встановлений стартер-генератор ISG (Integrated Starter Generator), який може допомагати при прискореннях автомобіля або генерувати електроенергію при його уповільненнях.
Однак у випадку Suzuki Vitara Hybrid використовується потужніша система SHVS, ніж у моделі Suzuki Ignis: робоча напруга 48 вольтів, стартер-генератор потужністю 10 кВт, акумулятор типу «літій-іон» для накопичення енергії.
Маємо вже відомий 1,4-літровий турбомотор, до нього додали «м’який гібрид» SHVS - що сталося з потужністю? Ха, не вгадали: вона знизилася! Було 140 к.с. у звичайного «1,4 л турбо» - стало 129 к.с. у гібридної версії. Однак крутний момент збільшився: було 220 Нм - а стало 235 Нм. Окрім самих цифр, виробник наголошує на характері роботи силової установки: збільшення крутного моменту в зоні низьких обертів, краще швидкість спрацьовування гібридної системи на початку руху.
І як все це позначається на характері? Як їде кросовер Suzuki Vitara Hybrid?
По мотору - більш спокійно і розмірено, ніж раніше. При старті з місця кросовер Suzuki Vitara Hybrid «бере» активно: ніяких затримок, приємне прискорення, швидкі реакції. Але ж подібне було й у звичайних 1,4-літрових турбоверсій Suzuki Vitara. Додатковий крутний момент знизу відчути непросто.
При цьому прискорення «з педаллю в підлогу» вже трохи обмежене за обертами: стрілка тахометра досягає 5,7-5,8 тисячі, але ніколи не переходить шести. Та ще й «автомат» перемикається досить рано у звичайному їздовому режимі: тільки трохи розігнався - й ось одразу передача вище, а обороти нижче (1,5-2 тисячі).
Стало гірше? Та ні, просто стало інакше. Ще раз повторю - автомобіль Suzuki Vitara Hybrid поїхав більш розмірено та спокійно. Але він, як і раніше, забезпечує хороший зв’язок по педалі акселератора: натискаєш - і швидко отримуєш відповідь у вигляді необхідного прискорення.
Він, як і раніше, забезпечує рівень цього самого прискорення цілком у рамках класу: гібридна версія розганяється до «сотні» швидше за паспортні цифри. Плюс ще з’явилася ледь помітна рекуперація, коли автомобіль починає сповільнюватись.
Всі їздові враження зібрані навколо «героя програми» - гібридного силового агрегату на основі 1,4-літрового двигуна K14D з гарною назвою BoosterJet. Отже, стандартна «сотня» вкладається приблизно у 9,8 секунди. Споживання палива містом стабільно тримається біля позначки 8-8,5 л на 100 км; з урахуванням заторів та/або динамічного стилю руху - споживання ледве підвищується до 9,5 літрів. Проміжний підсумок: 129-сильний гібрид програє 140-сильній версії приблизно 10% у прискореннях - й стільки ж виграє у рівні споживання палива по місту. На трасі за швидкості 90-110 км/год автомобіль потребує 5,8-6,3 літра на 100 км шляху. Режим SPORT позбавляє ранніх перемикань «автомата»: двигун частіше працює в діапазоні 2,5-3-4 тисяч й прискорення здається більш активним. Режими SNOW і LOCK гнучко керують повним приводом - вони допоможуть узимку та на бездоріжжі.
А ще їздові враження зібрано навколо гібрида, оскільки поведінка ходової частини особливо не змінилася. Кросовер Suzuki Vitara Hybrid виділяється вдалим налаштуванням підвіски: несподівано енергомістка (як для маленьких «кросів»), при цьому не трясе на великих ямах - вдалий баланс комфорту та пружності. Кермо легке і з середньою гостротою, реакції автомобіля швидкі, чіткі, однозначні. З помітних зауважень - лише великі крени в поворотах: все-таки високий вузький кузов дає про себе знати.
У результаті: так навіщо створений кросовер Suzuki Vitara Hybrid?
Хотілося б сказати «і для потужності/динаміки, і для економічності». Але, як бачимо, акцент було зроблено на другому пункті. Хоча може це й непогано. Адже кросовер Suzuki Vitara Hybrid практично не втратив того жвавого характеру, яким так приваблює автомобіль Suzuki Vitara взагалі, але дозволяє щодня заощаджувати паливо (і гроші) завдяки сучасним технологіям електрифікації.
-
Рестайлинговый Suzuki Vitara - новый двигатель и немного другой характер
Сегодня у нас на тесте обновленный или рестайлинговый Suzuki Vitara с 1-литровым турбированным двигателем и автоматом. Теперь, этот силовой агрегат можно считать базовым, так как атмосферного мотора, объемом 1.6 литра уж ...
Suzuki-Vitara.InfoCar.ua -
Когда рестайлинг - не пустые слова
Как правило, результаты рестайлинга приходится днем с огнем искать, находя, как в сборнике головоломок, десять, а то и меньше отличий. С обновленной только что «Витарой» совсем не тот случай. Первым в этот хмурый, холодн ...
Automobili.ru -
Японский минимализм
На нашем рынке в модельном ряду Suzuki всего два кроссовера, и оба компактные. Один из них – Suzuki Vitara в этом году обновился, но линейка силовых агрегатов осталась прежней, это 1,6-литровый атмосферный двигатель мощн ...
Carexpert
Suzuki Vitara